English Learner
 
 
جمعه 5 مهر 1392برچسب:, :: 14:31 ::  نويسنده : ".The "E.L

کن نزبیت ( Kenn Nesbitt ) شاعر کودکان است.

اولین مجموعه ی اشعار او، " My Foot Fell Asleep " در سال 1998 منتشر شد و او تا به امروز 15 کتاب از خود به جای گذاشته است.

او در بخشی از سایتش، www.Poetry4kids.com ، فایل صوتی تعدادی از اشعارش را به صورت پادکست منتشر می کند. از مزایای این مجموعه پادکست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این اشعار کوتاه اند بنابراین هر فایل صوتی حجم ناچیزی دارد.
  • اشعار برای همه ی سنین مناسب می باشند و با این که شعر ها برای کودکان سروده شده اند ولی محتوای بامزه و خنده دارشان برای بزرگسالان نیز جالب و سرگرم کننده خواهد بود.
  • متن همه ی اشعار که به صورت پادکست منتشر شده اند در سایت موجود است.

اگر وقت کافی و یا حوصله برای تمرین listening ندارید یا به دنبال منبعی جدید برای زبان آموز خردسالتان هستید این پادکست ایده آل است.

می توانید پادکست ها را از اینجا دانلود کنید.

 

لذت ببرید!



دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:, :: 16:44 ::  نويسنده : ".The "E.L

در مورد پادکستی که امروز می خواهم معرفی کنم نمی خواهم توضیحی بدهم.

چون فکر می کنم در اینجا هر چیزی که لازم بود آمده.

لذت ببرید!لبخند



سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:, :: 20:36 ::  نويسنده : ".The "E.L

 meditation noun : 1st [uncountable] the practice of thinking deeply in silence, especially for religious reasons or in order to make your mind calm 

2nd [countable, usually prural] – (on sth) (formal ) serious thoughts on a particular subject that sb writes down or speaks   

بر طبق OALD، کلمه ی "meditation"  هم به صورت countable استفاده می شود و هم uncountable، که در این جا meditation به عنوان کلمه ای غیرقابل شمارش مورد نظر است؛ به این معنا که این پادکست برای مدیتیشن و ریلکس کردن طراحی شده ( خیلی ساده بگویم، ممکن است موقع گوش دادن به این مجموعه خوابتان ببرد!... گوش دادن به این مجموعه هنگام رانندگی و کارهایی که به هوشیاری بالا نیاز دارند توصیه نمی شود).

تا به امروز 23 قسمت از این پادکست با موضوعاتی از این قبیل منتشر شده:

Positive Thoughts ♦

Falling Asleep  ♦

Addiction ♦

Releasing Fear  ♦

Peace ♦

 ... ♦

باتوجه به تنش بالایی که خیلی ها امروزه به صورت روزمره تجربه می کنند، این پادکست می تواند بسیار مفید واقع شود و به نظرم در کنار تمامی مزایایی که خود مجموعه دارد، کاربردی کردن و استفاده از دانش به طور گسترده تر در زندگی روزمره، برای یادگیرنده آن موفقیت بزرگی محسوب می شود؛ بنابراین، این که از دانش زبانی تان برای بالابردن کیفیت زندگی خود و دیگران استفاده کنید تجربه ی بسیار خوشایندی خواهد بود.

برای دانلود این مجموعه می توانید به اینجا مراجعه کنید.

پ.ن.: در موسیقی بک گراندی که در این مجموعه استفاده شده نوعی تکنولوژی به کار رفته که باعث تأثیرگذاری موسیقی روی نیم کره های مغز می شود؛ بنابراین، بهتر است هنگام گوش دادن به این مجموعه از هدفون استفاده کنید.



یک شنبه 23 تير 1392برچسب:, :: 12:28 ::  نويسنده : ".The "E.L
  • "به نظر می رسد عواقب گرمایش جهانی دارد به عمق یکی از سردترین نقاط جهان یعنی یخچال های آلپ هم نفوذ می کند..."[1]
  • "محققان رصدخانه ماونالوا در هاوایی می گویند میزان گاز دی اکسید کربن که مهم ترین گاز گلخانه ای است از مقدار 400 پی.پی.ام. در جو زمین بیشتر شده است..."[2]   
  • "برای نجات زمین زمان زیادی نداریم"[3]

این گونه خبر ها و سرتیتر ها پدیده ی جدیدی نیستند، ولی در دنیای امروز همه چیز خیلی سریع پیش می رود، پس واقعا چه کاری از دست ما بر می آید؟

"Make-It-Green Girl" یک مجموعه ی پادکست 35 قسمتی است که در سال 2008 شروع شد و متاسفانه با پایان سال 2008 ساختش متوقف شد. این مجموعه نکات ساده و مهمی را در رابطه با درست مصرف کردن و محافظت بهتر از محیط زیست، با شنوندگانش به اشتراک می گذارد. از ویژگی های خوب این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قسمت های کوتاه (به طور متوسط حدود 6:15)
  2. راهکار های آسان
  3. کیفیت مناسب ( خبری از صدای اضافه، توقف های نا به جا،Um،... نیستخنده)
  4. انگلیسی است ( یادگیری روش های آسان برای کمک بیشتر به محیط زیست + افزایش مهارت های شنیداری = یک تیر و دو نشانچشمک)

اگر از این سری پادکست خوشتان آمده می توانید پارت اول را از اینجا و پارت دوم را از اینجا دانلود کنید.


[1] مجله ی دانستنیها، دوره ی جدید، شماره ی 83، 22 تیر 1392، ص. 23

[2] مجله ی دانستنیها، دوره ی جدید، شماره ی 80، 11 خرداد 1392، ص. 18

[3] مجله ی دانستنیها،  دوره ی جدید، شماره ی 30، 16 خرداد 1390، ص. 30

 



شنبه 22 تير 1392برچسب:, :: 15:24 ::  نويسنده : ".The "E.L

اگر با اصطلاح پادکست (Podcast) یا پاد پخش آشنا نیستید، لطفا به تعریف *OALD توجه کنید:

 podcast noun  a recording of a radio broadcast or a video that can be taken from the Internet

البته این که پادکست چیست و این اصطلاح از کجا شروع شد و... در این جا اهمیت چندانی ندارد، بلکه هدفم این است که کارایی پادکست را (مخصوصا نسخه های صوتی) با کارایی فیلم ها (سینمایی و سریال ) و آهنگ ها (که طرفداران زیادی دارند) در زمینه ی تقویت زبان از دیدگاه خودم مقایسه کنم. ابتدا نگاهی به برخی ویژگی های این دو می اندازیم:

 
  ویژگی  1: فیلم و آهنگ   2: پادکست 
 1. اهمیت سرگرم کننده بودن      بسیار زیاد       ***
 2. تنوع موضوع        دارد      دارد
 3. دسترسی     خیلی آسان     آسان

 1. اهمیت سرگرم کننده بودن: هر چند در بین محصولاتی که در گروه اول قرار می گیرند، مواردی نیز پیدا می شوند که صرفا جنبه ی آموزشی دارند و برای آموزش انگلیسی به عنوان زبان دوم طراحی شده اند، ولی بعد از اتمام سطوح اولیه، نوبت به محصولاتی می رسد که برای آموزش زبان طراحی نشده و مخاطب اصلی شان افرادی است که انگلیسی زبان مادری شان می باشد. استفاده از این محصولات مزایای زیادی دارد:آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم، لهجه و... مردم بومی کشورهای مختلف، آشنایی با اصطلاحات عامیانه،... اما نباید فراموش کرد که این محصولات طوری طراحی شده اند که توجه مصرف کننده را جلب و او را سرگرم کنند. همین امر باعث می شود که پس از مدتی زاویه دید اکثریت از "زبان آموز" به "طرفدار" تغییر کرده و بازده کم شود ( مثلا از توجه بر کلمات و معنا و مفهوم  شعر کاسته شده و فرد بر روی ریتم تمرکز می کند یا به جای توجه به کلمات، به بازیگران، لباس ها، صحنه های اکشن و... توجه می کند). در مورد محصولاتی که در گروه دوم قرار می گیرند، به نظرم از آن جایی که مطالب و ایده ها مستقیم تر بیان شده، سرگرم کننده بودن اهمیت کمتری داشته و چیزی که "مصرف کننده" را تبدیل به "طرفدار" می کند در درجه ی اول موضوع و مطالب و بعد از آن فن بیان و دیگر موارد است، بازده ساعاتی که صرف گوش دادن/تماشای پادکست ها می کنیم کاهش نمی یابد (به عبارت دیگر ساعت ها وب گردی پی عکس های این و آن و....تعطیلچشمک)

2. تنوع موضوع: برای هر دو گروه تنوع موضوع آن قدر زیاد هست که همه نوع مخاطب را راضی نگه دارد.

3. دسترسی: هرچند قدرت دسترسی به هر دو برای کسی که به اینترنت دسترسی دارد تقریبا یکسان است ولی حدس می زنم با توجه به این که (1) تبادل فیلم ها و آهنگ ها در خانواده ها، بین دوستان و همکاران مرسوم تر است. (2) مورد توجه قرار گرفتن یک شخص به خصوص (کارگردان، بازیگر، خواننده،...) باعث مورد توجه قرار گرفتن و انتشار وسیع تر محصولاتی می شود که آن فرد در ساختش شرکت داشته، دسترسی به فیلم ها و آهنگ ها  کمی راحت تر از پادکست هاست. اما در حقیقت پیدا کردن پادکست مفید و آموزنده ی باب طبع واقعا آسان است!

نتیجه گیری: این که از گروه یک برای یادگیری بهتر زبان کمک می گیرید یا گروه دو انتخاب خودتان است (برای مثال من پادکست را ترجیح می دهم). هر دو می توانند مفید باشند به شرطی که درست و با برنامه استفاده شوند. اگر هدف اصلی تان استفاده از محصولات گروه یک برای تقویت زبان بوده ولی حس می کنید زاویه ی دیدتان تغییر کرده، می توانید با یک برنامه ریزی منطقی بازده تان را بالا ببرید. اگر هم تصمیم گرفتید نگاهی به دنیای پادکست ها بیاندازید مطالب بعدی این وبلاگ را از دست ندهیدچشمک


       Oxford Advanced Learner's Dictionary* 



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 318
بازدید کل : 97074
تعداد مطالب : 84
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1